Off White Blog
Giorgio Armani na svém Pantelleria Holiday Home

Duben 9, 2024

Poprvé jsem se vydal na italský ostrov Pantelleria (umístěný na úžině Sicílie ve Středozemním moři) před 30 lety, když jsem tam podnikl výlet, abych navštívil přítele. Věřte tomu nebo ne, nelíbilo se mi to. Čekal jsem, že to bude exotičtější, ne tak „tvrdé“. Nebyly tam žádné pěkné hotely, restaurace, život. K vaření jsme potřebovali generátor. Největší vzrušení dne bylo, když na silnici šlo auto. Ale po několika dnech jsem se aklimatizoval na nečinnost. Jednoho dne jsem vzhlédl k té jasné obloze a všechno bylo tak tiché a klidné - čisté ticho.Giorgio-armani-Pantelleria-3

V roce 1981 jsem se vrátil na návštěvu jiného přítele a rozhodl se tam koupit dům. O několik let později jsem koupil další pozemek, který byl blíže k vodě, a od té doby je tento ostrovní domov mým letním útočištěm každý srpna. Samozřejmě, v těchto dnech je Pantelleria docela odlišná: má elektřinu, existuje několik hotelů a auta projíždějící po silnici již nejsou velkou atrakcí. Stále si ale zachovává tu nedotčenou divočinu a krásu, která mi připomíná ten okamžik, kdy jsem dům poprvé koupil.Giorgio-armani-Pantelleria-2

Původní struktury byly dvě opuštěné dammusi na tomto izolovaném místě, kde lidé často vybrali indické fíky z obřích kaktusů. (The dammuso je tradiční architektonická struktura vyrobená z přírodních materiálů, jako je skála, červené tufo a sádra, a byla představena v Pantelleria v 10. století.) Kamenné zdi o dvou stopách jsou vyrobeny z vulkanické horniny a bílé klenuté střechy jsou přírodní formy izolace a ochrany před extrémně vysokými teplotami, takže místnosti v domě jsou chladné a vzduch je neustále čerstvý - je to dokonce lepší než klimatizace!Giorgio-armani-Pantelleria-4

Kupodivu, moře pro mě nebylo prioritou. Byl to celý ostrov, světlo a hrubý divoký terén. Bylo to ponižující být obklopen obrovskou černou sopečnou horninou - to dalo lokální sílu. A potřeboval jsem přirozenou sílu, která je silná, aby mi pomohla relaxovat.Giorgio-armani-Pantelleria-5

V průběhu let jsem neúnavně pracoval na zahradě Oasis, která obklopuje můj dům. Zahrnuje velkolepé stromy Tiaré, nádherné růžové keře, jasmínové živé ploty, vzácné cypřiše a 300leté palmy dovážené ze Sicílie, nemluvě o místních pichlavých Echninocactus grusonii (kaktusy) rostliny a cykasy. Každý rok je v majetku poskytnuta údržba. Ve skutečnosti, v loňském roce byla práce na bazénu provedena, a také jsem interiéry kompletně zrekonstruoval pomocí kousků z mé linie Armani Casa.Giorgio-armani-Pantelleria-6

V tomto domě jsem se rozhodl pro spolupráci s architektkou Gabriellou Giuntoli z mnoha důvodů. Je rodákem z Pantelleria a dokonale chápe přírodní prostředí. Kromě toho má vrozenou schopnost porozumět něčímu vkusu a potřebám a transformovat tyto myšlenky do reality, která je jednoduchá, přirozená a nakonec luxusní. Co mám na tomto domě nejraději? Terasa z obývacího pokoje s výhledem na moře; bazén, který vypadá jako přírodní bazén mezi divokou krajinou; pocit klidu a relaxace; a skutečnost, že je tak blízko Milána, se cítí, jako bych byl daleko od civilizace.Giorgio-armani-Pantelleria-7

Tento rekreační dům v Pantelleria dokonale zrcadlí mou vizi a osobní styl. Stejně jako u oděvů i doma odráží jeho osobnost. To je důvod, proč je tak důležité vybrat položky, které pomáhají odhalit vaši osobnost přirozeným způsobem. Ve svém vlastním domě se musíte cítit pohodlně, uvolněně a hýčkat. Miluji všechno, co má svůj základ v přírodě, ať už mluvíme o materiálu, barvě nebo formě. Nyní mám po celém světě několik domů. Každý z nich je velmi odlišný, ale společným jmenovatelem mezi nimi je, že všichni odrážejí mou osobnost a okolní přírodní krajinu. Giorgio-armani-Pantelleria-1

Lidé mě často žádají, abych porovnal můj dům v Miláně s mým domovem v Pantelleria. Jsou to dvě zcela odlišné reality a vykonávají různé funkce. Můj domov v Miláně je místem, kde trávím svůj pracovní život, a držím se pracovního rozvrhu od pondělí do pátku. Je moderní, funkční a lineární. Můžu si odpočinout a mít lidi nad sebou a přesto být v kanceláři za dvě sekundy. Navíc jsem přímo v centru Milána!Giorgio-armani-Pantelleria-8

Pantelleria je moje letní útočiště. Když jsem tam, bydlím venku. Je to jediné místo, kde se skutečně cítím, že se mohu „vypnout“ a uniknout stresu a opotřebení pracovního života. Navštěvoval jsem jen v létě, ale nedávno jsem tam na podzim a na jaře vedl dlouhé víkendy. Tunisko je tak blízko, že počasí je vždy teplé a příjemné. Moje sestra říká, že je to jediné místo, kde se moje tvář mění. Je to proto, že jsem opravdu uvolněný; stres zmizíGiorgio-armani-Pantelleria-9

Den na Pantelleria

Den v mém životě na Pantelleria je ztělesněním ostrovního života, žijícího naplno venku. Můj den začíná energetickou túrou kolem ostrova v 7:30 (vždy jsem byl brzy stoupající) a na rozdíl od toho, co mě lidé dráždí, nemám „donutit“ své hosty, aby mě přijeli - pokud nechtějí , samozřejmě. Po výletu mám snídani se svou rodinou a přáteli, protože jsem tak pod napětím, ale vždycky spí! Po snídani obvykle vezmeme loď na moře a zaplaveme si.Pak se vracíme na břeh na oběd kolem 15:00. Jídla jsou vždy venku. Po obědě si krátce zdřímnu až do pozdního odpoledne. Pak bychom mohli jít na místní trh nebo se podívat na film. Večeře je vždy venku a vždy při svíčkách.

Příběh Kredity

Text od Giorgio Armani

Přeloženo Justin Cheong

Tento příběh byl poprvé publikován v L'Officiel Singapore.